De ce engleza?

Da, am mare-mare boala pe astia care baga cuvinte in engleza. Si am si mai mare boala pe faptul ca am ajuns sa fac si io la fel.  Si de ce? Pai dracu…la facultate la engleza intensiv, la serviciu scriu si citesc doua jumatati de zi rapoarte in limba engleza, iar in cealalta jumatate incerc sa imi aduc aminte ca sunt roman.

Ok, sunt complet de acord, uneori este mai usor sa zici HR in loc de Resurse Umane, si e mai comod decat RU. Sunt, intr-adevar, si exemple si momente in care e la limita penibilului sa te exprimi in romana. Mai ales in domeniile noi, PR, jocuri, etc. Cum ar fi sa auzi in autobuz/metrou doi pusti care povestesc ce au facut ei prin Warcraft? Suna ok “The warlock summoned a fire elemental”…dar sa traduci? Exceptand faptul ca aproape e imposibil, sunt termeni cu care ne-am obisnuit inca de la inceput. Si, la o adica, cum traduci? (Vrajitorul a invocat un element de foc?)…

Dar … pe strada, parca e putin aiurea. A fost super fun aseara. Ma duc maine la un party. Pana si la servicu un device e droppat, mi se asigneaza diverse task-uri, am deadline-uri, iar la facultate e fail.

Putin cam ciudat zic eu, ne americanizam incet-incet, si din punctul meu de vedere e nasol. Bad shit, ca sa zic asa. Acu cativa ani era franceza la moda, acum engleza, peste 20 de ani o sa vorbim congoneza. La mai mare!

5 Responses to “De ce engleza?”

  1. simpatizezciupercute Says:

    Profu de teorii spunea ca trebuie sa lasam limba sa evolueze..ca sa nu ne aflam intr-un proces de stagnare, si sa reusim sa exprimam aceeasi idee in mai multe modalitati…deci dunno:-??..
    oricum….te-am identificat tinere:D
    >:D<

  2. >:D< back
    da, sa lasam limba sa evolueaze, dar limba noastra, nu a lor!

  3. simpatizezciupercute Says:

    …prin mareata evolutie a limbii se explica si disparitia cuvintelor si ,,aparitia” arhaismelor..oricum..ideea era ca putem asimila tot..fara nici un fel de importanta..atata timp cat devenim mai flexibili in exprimare;))

  4. i like the motto from “about me” page… asa ca sa continui cu engleza:D

  5. se pare ca nu am de ales 🙂

Leave a Reply

